kampanie Google AdWords

8 Rzeczy, Które Musisz Wykorzystać w Kampanii Google AdWords

Praw­dzi­we szczęście? Móc się dzielić:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page

PPC to jeden z najskuteczniejszych rodzajów reklamy internetowej. Rozwinięcie skrótu – pay per click (płać za kliknięcie) –  zdradza kluczową funkcjonalność, czyli płatność za kliknięcie (w link, banner), a nie za wyświetlenie reklamy. Ta forma reklamy stała się kluczowym działaniem e-marketingowym ostatnich lat, w wielu przedsiębiorstwach różnej wielkości. Najpopularniejszy przykład takiej reklamy to Google AdWords. Niestety istnieje wiele mitów dotyczących kampanii PPC.

 

Stworzyliśmy listę 8 informacji dotyczących kampanii PPC, które pomogą Ci w lepszym zrozumieniu tej formy reklamy. Pokażemy najważniejsze korzyści, które pomogą Ci wystartować z Twoją własną kampanią PPC, w tym Google AdWords.

  1. Ponad 50% płatnych kliknięć pochodzi z urządzeń mobilnych

Rynek mobilny w Polsce rośnie w bardzo szybkim tempie i nic nie zapowiada zmiany tego trendu. To bardzo ważna wiadomość dla wszystkich reklamodawców. Optymalizacja stron i reklam na urządzenia mobilne jest kluczowa. Póki co to tylko rekomendacja, ale już niedługo będzie to warunek konieczny dla pozostania konkurencyjnym na rynku. Wiele firm w 2016 roku postawiło na kompletną optymalizację.

Jeśli jeszcze nie masz responsywnej lub mobilnej strony to zmień to jak najszybciej! Upewnij się, że numer telefonu do firmy znajduje się w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Skonfiguruj swoje reklamy tak, aby wyświetlały się też na smartfonach i tabletach. Jeśli tego nie zrobisz to stracisz znaczną część potencjalnych klientów.

Responsywne strony
Responsywne strony internetowe
  1. Co druga osób klikająca w reklamę AdWords dzwoni do firmy

Jeśli Twój numer telefonu jest widoczny na stronie to z dużym prawdopodobieństwem klient do Ciebie zadzwoni. AdWords oferują możliwość rozszerzenia reklamy o numer telefonu. Wykorzystaj to. Jest to szczególnie ważne przy reklamach na urządzenia mobilne.

Jeśli Twoja reklama jest odpowiednio skonfigurowana, a strona docelowa zawiera wezwanie do działania i dobrze widoczny numer telefonu to praktycznie płacisz za połączenia telefoniczne z Twoją firmą!

  1. Konwersja z remarketingu z czasem jest coraz większa

Remarketing jest wart poświęconego czasu i pieniędzy. Nawet kiedy spada CTR – click through rate (współczynnik klikalności) – to konwersja może rosnąć. Zdecydowanie zaprzecza to powszechnej opinii, że reklama bannerowa jest już nieefektywna.

Jeśli klient znalazł Twoją stronę i przeglądał oferowane usługi lub przedmioty w sklepie, to znaczy, że był zainteresowany. Wykorzystując remarketing możemy w jasny sposób (bannerami na innych stronach) przypomnieć mu o porzuconym koszyku.

  1. Blisko połowa internautów nie jest w stanie odróżnić reklamy płatnej od organicznych wyników wyszukiwania

To zaskakująca statystyka. Co nam daje taka wiedza? Przede wszystkim przekonuje, że w reklamy AdWords warto zainwestować. Argument o tym, że nikt nie klika w reklamy został obalony.

Skoro użytkownicy nie wiedzą, który wynik jest reklamą, a który organicznym wynikiem to nie wiedzą także jaką pracę wykonaliśmy, aby dostać się na samą górę. Nasza firma nie musi mieć największego budżetu, zespołu ani najdłuższej historii, aby walczyć o klienta.

  1. Lepszy wynik jakości + wyższy CTR = niższe stawki CPC (cost per click – opłata za kliknięcie)

Postaw na matematykę i płać mniej! Stwórz lepsze reklamy. Im więcej klientów w nie kliknie, tym mniej będziesz płacić za każde kliknięcie.

Wielu reklamodawców eksperymentuje ze słowami kluczowymi, kiedy to powinni skupić się na tekstach reklamowych. Stwórz 5 tekstów reklamowych do każdej grupy reklam. Pozwól Google AdWords wyświetlać je naprzemiennie. Kiedy zbierzesz odpowiednią ilość danych zrezygnuj z najsłabszych reklam i dopisz podobne do tych najlepszych. Rób tak przez całą kampanię. Po pewnym czasie będziesz mieć 5 świetnych reklam, które osiągną wysoki CTR.

  1. Kampanie PPC nie muszą być drogie

Dopóki nie zaczniesz się reklamować i nie zoptymalizujesz swojej kampanii może Ci się wydawać, że te reklamy są drogie. To nieprawda. Dla wielu branż koszty kliknięcia są niewielkie, a dobrze skonfigurowana kampania obniża koszt klinięcia. Jeden klient na stronie może być wydatkiem rzędu 20 groszy.

Nie przepłacaj za reklamę

W dobrej kampanii co drugie kliknięcie kończy się telefonem do firmy. Oznacza to koszt około 40 groszy za jedno połączenie. Najważniejsze jest jednak to, że klient trafia do Ciebie, bo potrzebuje Twojej firmy – usługi bądź produktu. Porównaj to z reklamami tradycyjnymi – telewizyjną, radiową, prasową, billboardową. Dużo większe koszty, dużo „wyświetleń”, ale większość jest tylko obserwatorami reklamy bez określonej potrzeby w stosunku do Twojej oferty.

  1. Wykluczające słowa kluczowe są niezwykle ważne

Sprawdzaj w Google Analytics co wyszukują klienci. Dopisuj wykluczające słowa kluczowe, powiększaj ich bazę.

Dopisanie podstawowych wykluczeń jak „za darmo”, „samemu” spowoduje spadek wejść bez konwersji, spadek kosztów, a czasami nawet wzrost CTR! Nie ma nic gorszego niż strata pieniędzy i ciężkiej pracy nad optymalizacją kampanii, kiedy można było temu łatwo zapobiec.

  1. Połącz SEO i PPC

Statystyki pokazują, że pierwsze 3 wyniki wyszukiwarki zbierają aż 41% kliknięć. Jeśli pozycjonowanie Twojej strony internetowej doprowadziło Cię do pierwszego miejsca w wynikach organicznych, to po doliczeniu aktywnych reklamodawców plasuje Cię to dopiero na 5 miejscu!

Co jeśli połączysz reklamy Google AdWords z dobrym pozycjonowaniem? 2 wyniki w czołowej 5 i masz pełną kontrolę nad daną frazą. Zgarniasz zdecydowaną większość kliknięć i klientów!

 

Zacznij kampanię Google AdWords!

Każda firma powinna przetestować to rozwiązanie. Pamiętajmy, że jest to bardzo popularne na zachodzie. W Polsce ta popularność szybko rośnie. Jeśli chcesz być lepszy od konkurencji to nie możesz odkładać tego na później. Sprawdź co może dać Ci kampania Google AdWords. Zmierz jej wyniki i porównaj wydatki PPC i tradycyjnego marketingu. Wkrótce okaże się, że przesuniesz większość budżetu marketingowego na PPC.

Kampanie Google AdWords wymagają dużo czasu na stworzenie, optymalizację i analizę. Jeśli nie możesz poświęcić na nie czasu to pozwól, że Eldorado53 zrobi to dla Ciebie. Skontaktuj się z nami po więcej informacji i bezpłatną wycenę!

 

Zainteresowany? Pisz: biuro@eldorado53.pl lub dzwoń pod: 781-242-444. Ściągnij klientów z Internetu!

 

Ten wpis został wyszukany dzięki frazom:

  • kampania Google AdWords
  • prowadzenie Google AdWords
  • poradnik Google AdWords
Praw­dzi­we szczęście? Móc się dzielić:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page