blog - jak pozyskać klienta

Jak Pozyskać Klienta? – Poradnik

Praw­dzi­we szczęście? Móc się dzielić:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page

Jak pozyskać klienta? Jak zdobyć klienta? Jak rozwinąć firmę?

Wreszcie: jak zarabiać więcej? Te pytania stawia sobie każdy przedsiębiorca. Nie ma na to jednego uniwersalnego, złotego sposobu. Nie mówimy każdemu „zrób to, a będziesz miał tysiące klientów”. Nie ma dwóch takich samych rynków, branż, firm czy sytuacji. Coś, co będzie działać u jednych, nie zadziała u drugich. Najważniejsza sprawa to przeanalizować dostępne możliwości, odrzucić te, które będą nieznaczące dla firmy. Tym możliwościom, które pozostaną „na stole” należy się dokładniej przyjrzeć, poszukać informacji w Internecie, sprawdzić z których spośród tych metod reklamowania się korzystały firmy z naszej branży. W celu ułatwienia tych zadań przygotowaliśmy poradnik, który możesz wykorzystać dla Twojego biznesu! Dziś cztery nieszablonowe, ale zaskakująco skuteczne metody jak zdobyć klienta.

Proś o referencje! – jak pozyskać klienta, metoda nr 1.

Nie ma nic lepszego, niż bycie poleconym komuś znajomemu przez firmę, dla której wykonywaliśmy usługę lub sprzedaliśmy towar. Zadowoleni klienci to najlepsza reklama firmy. Nie czekaj, aż sami Cię polecą! Poproś o referencje, które pomogą Ci w pozyskaniu nowych klientów! Zapytaj, czy nie mogliby Cie skontaktować z kimś, kto również potrzebowałby Twoich usług lub Twojego towaru.

Proś o referencje!

Przeszukuj serwisy ogłoszeniowe! – jak pozyskać klienta, metoda nr 2.

Oferia, olx, zlece.pl – to oczywiste lokalizacje. Znajdziesz tam rynek zbytu i dużo zleceń. Jednak szukaj także w serwisach z ogłoszeniami o pracę. Może ktoś szuka pracownika na etat do pracy, którą Ty wykonujesz jako firma? Zaproponuj im swoje usługi. Dla nich skorzystanie z firmy, która zajmuje się tym profesjonalnie może być tańsze niż zatrudnienie do tego pracownika. Jeśli jesteś specjalistą to na pewno wykonasz to zadanie lepiej. To ważny argument, którego powinieneś użyć w rozmowie z potencjalnym klientem.

Zbieraj informacje od utraconych klientów! – jak pozyskać klienta, metoda nr 3.

Działa to na dwa sposoby. W pierwszym dowiesz się co zrobiłeś źle. Może cena była za wysoka, może wykonanie usługi nieprofesjonalne, a może klient oczekiwał zupełnie czegoś innego. Takie informacje pozwolą Ci poprawić Twoje działania w przyszłości, a w wielu przypadkach spowodują powrót klienta. Może miał dużo na głowie i zapomniał o Twojej firmie? Może związał się z kimś innym, ale nie jest zadowolony? Może doceni Twoje podejście i wróci? Możliwości jest wiele, więc warto poświęcić chwilę i spróbować odnowić kontakt. Drugi sposób to ponowny kontakt z klientami, których ostatecznie nie pozyskaliśmy. Ktoś prosił nas o wycenę, jednak po jej wysłaniu kontakt się urwał? Warto do niego napisać, nawet po kilku miesiącach. Powodów dla których nie zdecydował się na współpracę z nami za pierwszym razem może być mnóstwo. Zbyt wysoka cena, ktoś inny był bardziej przekonujący, w ogóle nie zdecydował się na zakup, itd. Nawet jeśli ponownie nam odmówi to zdobędziemy wartościowe informacje dzięki którym lepiej przygotujemy oferty dla kolejnych zainteresowanych.

Zbieraj informacje od utraconych klientów!

Podtrzymuj kontakt z byłymi współpracownikami! – jak pozyskać klienta, metoda nr 4.

Przejrzyj stare e-maile z byłymi współpracownikami. Zastanów się z kim nie miałeś od dawna kontaktu. Może jego odnowienie przyniesie nowe zlecenia? Warto zapytać czym zajmują się teraz, jakie projekty wykonują. Może będą potrzebować naszej pomocy, podwykonawstwa? Wysłanie e-maila zajmie Ci chwilę i nawet jak nie przyniesie korzyści teraz to zbudujesz swój pozytywny obraz w oczach ludzi z branży.

Chcesz więcej sposobów? Przeczytaj część 2 poradnika jak pozyskać klienta.

 

Ten wpis został wyszukany dzięki frazom:

  • jak pozyskać klienta
  • jak zdobyć klienta
  • jak zarabiać więcej
  • jak rozwinąć firmę
Praw­dzi­we szczęście? Móc się dzielić:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page