najnowsze trendy w marketingu 2016

Najnowsze Trendy w Marketingu na Rok 2016

Praw­dzi­we szczęście? Móc się dzielić:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page

Trendy w marketingu internetowym – co warto wiedzieć. W co warto zainwestować? Wybraliśmy 5 naszym zdaniem najlepiej rokujących trendów.

 

1. Wideo marketing.

Film zawsze przyciąga więcej odbiorców niż tekst, a to właśnie stanowi istotę marketingu. Jego atrakcyjna forma wyróżnia firmę na tle konkurencji. Cechy charakterystyczne:

– wywołuje emocje. Dobrze zrealizowany wideo marketing wzbudza zaufanie, ciekawość i dostarcza rozrywki. Wykorzystuje te same mechanizmy, które przyciągają widzów do serialu.

– jest przekonujący w przekazywaniu ciekawych informacji. Widząc twarz lub słysząc głos człowieka w nagraniu, widz jest w stanie bardziej mu zaufać.

– skuteczność. Wideo o 25% zmniejsza ryzyko wypisania się klienta z newslettera i zwiększa o prawie 70% klikalność samego materiału.

– zyskiwanie subskrybentów. Umieszczenie w filmie pola do podania e-maila zwiększa szansę na uzyskanie nowego kontaktu.

 

2. Media społecznościowe to nie tylko Facebook

Na Facebooku jest prawie każdy i trzeba docenić ogromną siłę marketingową tego portalu. Jednak wyraźnie widać, że inne social media zyskują na sile. Użytkownicy dodają na Snapchat 700mln filmów i zdjęć dziennie, a z kolei Pinterest może pochwalić się największym procentowym wzrostem liczby użytkowników. Pewne jest jedno, znalezienie portalu bardziej niszowego od Facebooka jest dużo tańsze, a może okazać się równie skuteczne.

Media społecznościowe to nie tylko Facebook

3. Personalizacja marketingu

W natłoku komunikatów reklamowych możemy przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta tylko wtedy, kiedy dostosujemy przekaz do jego potrzeb i będziemy się zwracać bezpośrednio do niego. Doskonale nadają się do tego narzędzia do e-marketingu, które idąc z duchem czasu, pozwalają na skuteczne spersonalizowanie treści.

 

4. Wizerunek w Internecie

Przede wszystkim w sieci trzeba nadać marce bardziej ludzki wizerunek. Warto kontaktować się z odbiorcami np. za pomocą mediów społecznościowych, pokazać im nasze zainteresowania i uczestniczyć w dyskusjach. Jest coś co łączy prezesów, pracowników i klientów. Wszyscy jesteśmy ludźmi i nie można o tym zapominać.

Do budowania pozytywnego wizerunku w sieci zdecydowanie przyda się LinkedIn, SlideShare czy ciągle niedoceniane blogi firmowe.

Wizerunek w Internecie

 

5. Badanie skuteczności

Dzisiaj niemalże każde narzędzie marketingowe ma swój własny sposób raportowania o wynikach, a danych do przeanalizowania jest 1000 razy więcej niż jeszcze rok temu. Dlatego nie ma wyjścia, drogi marketingowcu musisz zaprzyjaźnić się z Google Analytics i usamodzielnić się analitycznie. Pomoże Ci na pewno Tag Manager od Google, bo pozwoli na samodzielne dodawanie kodów na stronę internetową.

 

Chcesz poznać więcej sposobów? Przeczytaj poradnik „Jak pozyskać klienta”.

 

 

 

Praw­dzi­we szczęście? Móc się dzielić:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page