piszemy blogi firmoweTworzenie blogów firmowych

Jak blogi przyczyniają się do sukcesu?

Blog firmowy nie służy już tylko do budowania wizerunku. Zaczął mieć realne znaczenie, jeśli chodzi o wzrost finansów firmy. Jak to wykorzystać?

Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie trwałej relacji z klientami. Niektórzy przedsiębiorcy tworzą społeczności, które emocjonalnie przywiązują się do marki, stając się nowymi marketingowcami, którzy całkowicie za darmo polecają produkty konkretnej firmy.

Poprzez pisanie blogu, reprezentanci firmy utrzymują stały kontakt z klientami i mediami. Wzmacniają markę przekonując potencjalnych klientów do skorzystania z ich oferty. Wygrywają w ten sposób z tymi, którzy nie komunikują się ze swoją grupą docelową.

Tak powstaje rynek wewnętrzny. Przyszli klienci utwierdzają się w przekonaniu o Twoim profesjonalizmie i doświadczeniu. Nawiązuje się nić zaufania, która z każdym kolejnym wpisem jest coraz mocniejsza.

 

kontakt

Jakie korzyści daje pisanie blogu firmowego?

Blog firmowy
Blog firmowy

1. Regularnie dodawane wpisy niemalże same się pozycjonują na niszowe frazy.
2. Atrakcyjne treści przyciągają osoby niezwiązane z branżą i przy okazji zapoznają z marką.
3. Blog jest chętniej polecany przez czytelników niż standardowa strona internetowa. Dotyczy to również mediów społecznościowych.
4. Blog jest bardziej charakterystyczny od strony WWW, przez co łatwiej jest go zapamiętać i zbudować za jego pomocą wizerunek ekspercki.
5. Żeby klient zapamiętał markę, trzeba mu ją zakomunikować co najmniej kilka razy. Interesujące, cyklicznie pojawiające sie wpisy prowokują do regularnego odwiedzania blogu. Łatwiej będzie więc nakłonić klienta do skorzystania z oferty.
6. Warto wysyłać nowe wpisy newsletterem, bo nie dość, że pozwalają na utrzymanie relacji, to jeszcze są lepiej odbierane niż e-maile typowo reklamowe.

Kiedy powinieneś mieć blog firmowy?

1. Jeśli Twoi klienci szukają informacji dodatkowych o produkcie.
2. Jeśli Twoja branża charakteryzuje się dynamicznymi zmianami.
3. Jeśli działasz na rynku B2B.
4. Jeśli Twoja firma bazuje na wiedzy.
5. Jeśli Twoja grupa docelowa lubi dyskutować na temat oferty.

Jak blog firmowy wpływa na wartość marki?

Blog firmowy
Blog firmowy

Podstawową zasadą, jakiej trzeba przestrzegać przy pisaniu blogów jest nie publikowanie wyłącznie treści reklamowych. Do tego typu przekazów służą inne kanały komunikacji, a takie blogi bardzo szybko odchodzą w niepamięć. Dziennik sieciowy to miejsce, gdzie zapraszasz czytelnika do swojego świata, pokazujesz mu branżę z innego punktu widzenia, edukujesz przyszłego klienta.

Dzięki mniej formalnej formie komunikacji niż na stronie internetowej, zdobywasz sympatię czytelników i przekonujesz ich do swojej firmy. Jeśli będziesz prowadził blog w odpowiedni sposób, będzie on źródłem kolejnych zleceń.

Mało tego! Osoby nieprzekonane do Twojej oferty z czasem do niej wrócą. Jak to możliwe?

Klienci teraz są na etapie rozeznania w ofertach. Blog podnosi wiarygodność i dodaje prestiżu, co przy podjęciu ostatecznej decyzji o tym, komu powierzyć swoje pieniądze, przechyli szalę na Twoją korzyść. Ludzie ufają liderom. Kupują od tych firm, które wyglądają kompetentnie.

Cykliczność wpisów znacznie ułatwi pozycjonowanie, ponieważ wyszukiwarki lubią strony, które nie są statyczne, które stale się rozwijają. Dodatkowo nowe wpisy zachęcają internautów do ponownego odwiedzenia strony. 

 

kontakt

Jakie są powszechne błędy przy prowadzeniu blogów firmowych?

1. Grzech główny to nieregularność tworzenia nowych materiałów. Potencjalny klient wejdzie na stronę kilka razy i jeśli nic nowego się na niej nie pojawi, zrezygnuje z dalszych prób.
2. Nudny, niekonsekwentny styl pisania, który w dodatku nie pasuje do wizerunku firmy. Treści powinny być ciekawe, ale także przekazywane w atrakcyjnej formie.
3. Pisanie na tematy, które nie interesują nikogo spoza branży. Dlaczego firma programistyczna miałaby pisać o tym jak się koduje strony www? Ludzie nie chcą o tym czytać, po to korzystają z usług takiej firmy!

Nie masz czasu na blog?

Wiele firm ma ten problem. Pisanie jest dla Ciebie nudnym zajęciem? A może z upływem czasu zaczyna brakować Ci czasu i chęci na dodawanie nowych wpisów? Zbudowany do tej pory potencjał właśnie się marnuje.

Właśnie dlatego nasza oferta obejmuje nie tylko stworzenie blogu od postaw, ale także kontynuowanie Twoich dotychczasowych działań. W naszym zespole mamy dziennikarzy i blogerów. Są oni twórcami popularnych serwisów. Wiedzą jak przyciągnąć czytelników, jakie treści są dla nich atrakcyjne. Łączy ich wspólny interes, czyli chęć rozwoju Twojej firmy.

Treści multimedialne

Szybki Internet jest już na tyle powszechny, że Twoje wpisy nie muszą ograniczać się do samego tekstu. Nawet lepiej, gdybyś tak nie robił, bo internautów interesują bardziej zróżnicowane treści. Materiały audio, wideo czy nawet prezentacje multimedialne znacząco wpłyną na atrakcyjność Twojego blogu i przywiążą do Ciebie odbiorców.

W tym momencie jest to bardzo popularny trend i daje Ci szansę, jako liderowi branży, na wykorzystanie go dla swoich potrzeb.

kontakt

Jak będzie wyglądać nasza współpraca w tym zakresie?

Blog firmowy
Blog firmowy

1. Wspólnie wybierzemy nazwę i adres blogu firmowego.
2. Projektujemy całą strukturę blogu, wybieramy kategorie tematyczne i ustalamy jakie zagadnienia będą poruszane w pierwszych artykułach.
3. Projektujemy szatę graficzną i tworzymy wpisy.
4. Realizujemy wpisy, jeśli to konieczne, wprowadzamy poprawki i publikujemy pierwsze posty.
5. Cały czas monitorujemy komentarze czytelników.
6. Na koniec każdego miesiąca przygotowujemy raport, w którym znajdziesz wejścia na blog, najpopularniejsze artykuły. 

Na czym polega nasza oferta?

1. Zakładamy blog firmowy i przygotowujemy dla niego indywidualny projekt graficzny, który komponuje się z szatą graficzną strony internetowej Twojej firmy.
2. Prowadzimy blog, systematycznie dodając atrakcyjne wpisy. Jeśli chcesz, przygotujemy także materiały filmowe, które następnie wypromujemy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Youtube.
3. Wykorzystujemy potencjał mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Google Plus, GoldenLine, itp.) i integrujemy je z blogiem firmowym.

O pisaniu blogu

Blog firmowy
Blog firmowy

Zdajemy sobie sprawę z tego, że przedsiębiorcom ciężko jest się przekonać do tego typu promocji. Reklama nie jest taka oczywista, a trzeba jej poświęcić dużo czasu i energii, którego przeważnie brakuje. Właśnie dlatego Eldorado53 tworzą dziennikarze, graficy i informatycy, którzy gotowi są na takie wyzwania.

A może Twoja firma ma już blog, ale nie spełnił on Twoich oczekiwań? Mogło mieć na to wpływ mnóstwo czynników. My taki blog przeanalizujemy i stwierdzimy co poszło nie tak, aby można to było naprawić. W końcu może on być świetnym narzędziem biznesowym. Jeśli takiego blogu nie masz, podpowiemy Ci jak go stworzyć i w jaki sposób wykorzystać potencjał Twojej firmy.

Zależy nam na tym, aby ta współpraca była owocna. Nasz sukces jest przecież uzależniony od Twojego. Niczego nie będziemy robić na siłę. Jeśli specyfika Twojej firmy lub branży jest taka, że blog do niczego się nie przyda, to po prostu Ci o tym powiemy.

Troszczymy się o to, aby treści skierowane były do właściwych osób i żeby były dla nich atrakcyjne. Twoją sytuację rozpatrzymy indywidualnie i dokładnie dostosujemy do niej strategię, tak aby znacząco wpłynęła na rozpoznawalność Twojej firmy.

kontakt

Dlatego to my powinniśmy prowadzić Twój blog?

1. Będziesz otrzymywał regularne raporty odnośnie popularności publikowanych wpisów.
2. Przeanalizujemy statystyki i dostarczymy Ci informacji na temat tego jakie zainteresowania biznesowe mają Twoi potencjalni klienci.
3. Piszemy wartościowe, merytoryczne teksty, które optymalizujemy pod kątem wyszukiwarek internetowych, co pomaga w pozycjonowaniu strony.
4. Będziemy promować wpisy, wykorzystując reklamy w mediach społecznościowych, pozycjonowanie i kampanię Google AdWords.
5. Zapewniamy ciągłość działań wysokiej jakości, nawet w przypadku niedyspozycji opiekuna Twojego blogu.